April, april!

Första april och jag trodde att det skulle vara lugnt med aprilskämt i år men där hade jag fel. Sett allt från nya hästraser, öronmärkning av alla hästar, gratis öl och käpphästinriktning på gymnasiet. Annars känns ju hela världen som ett aprilskämt just nu, vem hade trott på det om någon förra första april sagt att nästan hela Europa skulle ha stängt ner och haft utegångsförbud? Och i dag kom nya restriktioner för butiker här i Sverige.
 
Aprilväder är det också, sol, regn, snö och blåst om vartannat. Har i alla fall jobbat hästar, då behöver man inte tänka på virus och annan skit! Först red jag Itzy, hon fick i dag gå en liten sväng i skogen själv. Sen red jag Chokladen på banan och hon var jättefin. Så fick Dajmen fortsätta gårdagens jobb med tömkörning över bommar, lite mindre drama i dag och vi var mer på samma våglängd så ett kort jobb blev det. Även Clarinett fick gå i töm, och jag hann även göra bakbromsträningen med Lemonaden.
 
Sen middag och i väg på lektioner, sist ut var Miroqou, han var här på inridning i somras och förra veckan red jag honom, i dag fick han gå i töm. Jag fick i genom det jag hade tänkt och han var fin! Stannade och handlade på hemvägen, sen nattade mina hästar och hjälpte Nisse att ta in två hästar. Nu sova, intensiv dag i morgon med!
 
Itzy efter våran tur!
 
Utsikt från ridbanan och från Chokladen!
 
 Clarinett! Fortfarande en del kvar innan banan är bar, men hår nog fort nu! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0