På hopptävling!

Igår var jag på hopptävling, men jag red inte själv utan var chaufför, hästskötare och coach åt Linda och Bea!
 
Det var en liten klubbtävling hos Nylands Hästsportlag så det var fler elever med och därmed roligt att se! För Linda och Bea var det första tävlingen, de hoppade därför bara 50 cm clear round och 70 cm tävlingsklass. Vi hade ingen aning om hur Bea skulle ta sig an uppgiften men hon skötte sig bra och de var felfria i båda rundorna, och dessutom andra placerad i 70 klassen. 
 
När vi kom hem på eftermiddagen var vi trötta, även jag som inte gjort något. Så det blev inte så mycket annat gjort, jobbade Grå i töm över bommar i både trav och galopp medan Linda plockade ihop sina grejer. Och den gjorde vi i stället mat, rotsaker i ugn och älgfile, dessutom hade vi köpt kladdkaka till efterrätt! 
 
Med tanke på all mat då passade jag på att även jobba Chokladen i töm när jag nattade hästarna, hon fick gå samma jobb som Grå med bommar. Nu är det Ica-dag igen, bara att ta tag i det!
 
Bilder på Linda och Bea från igår!
 
Framridning!
 
Framhoppning 70 cm
 
Prisutdelning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0