Och dag tre...

Tredje dagen med dressyrträning och i morse blev det lite stressigt då det var två hästar som var på fel sida stängslet. Lemonaden (såklart!!!) och Szum, som inte ens går i samma hage, hade romantisk semester på gården...
 
Gjorde i ordning Clarinett på 13 minuter (!!!) och ändå lite snålt med tid hann dock både kissa och skritta fram innan min ridtid så det var ju egentligen lugnt. Vi fortsatte samma jobb som i fredags, flytta, böja och aktivera bakben. Chauffören orkar dåligt men vi har mycket bra att jobba med till nästa gång. 
 
På väg hem stannade jag till och hade en hopplektion och red en häst åt en kund. Sen när jag kom hem så fick Chokladen gå galopp-programmet i lina och så red Linda också en hopplektion, innan hon, Nisse och jag drog in höbalar i hagarna med bilen. Det var betydligt besvärligare än vi kunnat tro, men nu är de dör och hösäsongen är igång igen och slut med bete. Dajmen och Wasabi har dock bete kvar några dagar till. 
 
Sen avslutades dagen med en familjepizza som Linda, jag och Nisse delade på. Ny dag i morgon och Ica igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0