Soft lördag!

Blev en lugn lördag, och det kanske behövdes!?
 
På förmiddagen väntade jag på en ny häst, under tiden fixade jag lite med hagen hon skulle gå i och förberedde lite inne inför nästa helgs teorikurs. Hästen som kom är en basjkir, Manadis Elisjka, en syster till Berozas som var här tidigare i år och om jag har räknat rätt så är det åttonde hästen från samma uppfödare! 8 hästar på 5-6 år, för de flesta varit här länge eller i flera omgångar, det är verkligen stamkunder!!! Elisjka har lite speciell färg men bra exteriör och modell, fick diplom när hon visades i somras och dom hon ser ut förväntar jag mig att hon kommer bli en fin ridhäst! Nu ska hon först landa här ett tag då börjar vi jobba vid årsskiftet, blir spännande!
 
Sen jobbade jag Chokladen i töm och red Clarinett, hon fick skritta i skogen och sen jogga lite på banan. En klämd macka till lunch, i väg på några lektioner, färdig pyttipanna till middag och nattning av hästar så hade hela dagen gått. Har nu sett Så mycket bättre, och sovit en stund också, så nu är det väl bara att sova och inse att det är vintertid i morgon och ännu mörkare och tröttare kvällar väntar!
 
Elisjka spanar in sitt nya hem!
 
Snygg i solen!
 
 
 
Och från min och Clarinetts skogstur:
Så härligt med solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0