På kurs och ännu mer taggad!

Är faktiskt ännu mera peppad i dag än jag var igår, och det bästa av allt är att det är två dagar kvar!
 
Började i morse med att longera galopp-programnet med Lemonaden och red Grå. Riktigt fin ridkänsla med Grå i dag med, trots att hon inte var jätteförtjust i underlaget, fruset på yttersta lagret, och vi tjatade med jobbiga övningar. 
 
Sen åkte jag till Wången där det är träff på distanskursen jag läser om träningsfysologi för häst. Vi är nästan 30 deltagare, mycket travtränare såklart (bland annat Gunnar Melander som ju mer eller mindre är en legend i dessa sammanhang!!), men lite islandshästfolk, distansryttare, någon ridlärare, hovslagare, massör och någon fler ridhästmänniska. Otroligt spännande blandning på verkligt duktiga och intresserade hästmänniskor!
 
I dag har vi haft lite intro och sedan ett arbetstest med travare, och lite genomgång av pulsmätare. Det är verkligen jätteintressant och jag är taggad för i morgon! Bor på vandrarhem ovanpå värdshuset här och längtar till frukosten i morgon bitti!
 
Grå i solen på banan i morse!
 
Arbetstest med travare! Vi tog laktatprov, kollade puls, andning, temp och vikt!
 
Härlig utsikt!
 
Kosmos som vi gjorde tester på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0