Ledig lördag!

Faktiskt skönt med lugnare helg!
 
Igår började jag i stallet. Red Grå och Chokladen, båda fick värma upp i lina, Grå över upphöjda travbommar medan Chokladen fick jobba med bommarna uppsuttet i stället. Med Grå jobbade jag på samma sätt som sist med att flytta ut bakdelen och vända, det blev väldigt bra resultat även denna gång. Hon brukar bita sig fast i vänster sida på bettet, det brukar gå att rida bort ganska lätt men svårt att få loss i töm, men igår bet hon aldrig sig fast! Dessutom fick jag bra bjudning och hon kom verkligen genom kroppen, fick några bra fattningar utan tjafs också. Även Chokladen kändes stundtals jättefin, jag tror att hon ska få en minivila nu eftersom hon utvecklats massor igen och jag är väldigt rädd med henne att gå för fort fram, känns som att det är lätt att få bakslag med henne. Även Dajmen fick jobba men i töm, hon fick testa travbommar och så tömkörde vi runt träd i skogskanten. 
 
Sen var det meningen att jag skulle följa med Nisse och köpa en körvagn, men han fick inte tag i säljaren så vi gav upp och åkte i stället på en road trio. Vi började med att äta pizza i Långsele men innan vi var hemma hade vi varit i både Näsåker och Ramsele! Hemma igen fick vi kaffebesök, och vips var den dagen över! Nu ny dag med mer häst jobb!
 
Grå på banan!
 
Och Dajmen tränar styrning runt träden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0