En häst för lite!

Härlig höstdag, och nästan ledig!
 
Efter en lugn morgon så jobbade jag lite hästar, Lemonaden fick gå galopp-programmet i lina och så jobbade jag Szum i töm. Clarinett fick gå i skogen och så longerade jag Wasabi. I bara kapson, ingen sadel i dag, och hon är verkligen ointresserad av att bli longerad. Hon fick även prova bett, och det var hon ännu mer ointresserad av... Måste hitta en ny plan eller ta hjälp av någon som är ett par meter längre än mig!
 
Sen klämda mackor till lunch och i väg på lektioner! När jag kom hem och skulle kolla hästarna i mörkret så var Dajmen borta!! Gick runt hagen och lyste men ingen häst, Dajmen är ingen rymmare (som vissa andra...) och jag var orolig att hon fastnat eller gjort illa sig! Inte alls Dajmens stil att gå ensam eller hålla sig undan. Bestämde mig i alla fall för att ge Szum och Bea kraftfoder först, och där utanför deras hage stod Dajmen! Troligen har det blivit tjafs och stök runt balen (de fick ny i dag) och hon hade hoppat ut, för hagen var ju hel. Tur att jag hittade henne i alla fall, hann tänka många katastroftankar innan! 
 
Lagade sedan en sen middag, men god, och nu är det bara att sova kvar!
 
 
Från min och Clarinetts skogstur! Rejäl rotvälta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0