Duggregn!

Dimma och duggregn hela dagen igår, rätt trist...
 
Jag började med att longera galopp-programnet med både Lemonaden och Szum. Szum fick det lite som straff för att han var så jobbigt att rida dagen innan, eller egentligen inte som straff men han hade ju lite energi som behövde bort. Dajmen fick jobba i töm, hon börjar hitta kontakten på bettet och formen så det börjar bli riktigt roligt att jobba med henne nu. Sist ut var Grå som jag skrittade runt träd i skogskanten och upp en bit i skogen. Det är jättebra jobb för henne men hon blir lätt spänd.
 
Sen gjorde jag om ingången till en av hagarna, känns bra att kunna beta av lite av höstens "att göra lista". Jag hade förberett middagen redan på morgonen så det var bara att dra igång ugnen när jag kom hem, hann då med en snabbstädning innan potatisgratäng och fransyska av älg till middag. Efter maten åkte jag i väg på lektioner och det var sent innan jag var hemma igen, då åt jag klämda mackor och O'boy till kvällsfika! Nu ny morgon och i dag väntar Ica!
 
Lemonaden på banan, det börjar hända lite i kroppen på henne nu!
 
Dajmen nöjd efter sitt tömjobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0