Redovisningsdag!

I dag har det varit en riktig redovisningsdag! Så skönt att en del grejer är avklarade för denna gång, dock har vädret en del att önska! Snö i morse och nu i kväll regn, blött och glashalt på vägen!
 
Jag började med att fixa med en av lösdrifterna, spånade upp och skurade vattenbaljan. I morgon blir det lite omflytt mellan hagarna, har flera omgrupperingar framöver men tar det lite i taget. Jobbade sedan hästarna, härligt med snöunderlag och lite mjukare. Szum och Dajmen fick jobba i töm. Dajmen var riktigt laddad och taktade hela vägen upp till banan och sen hann jag precis få på tömmarna innan hon började studsa runt och fick rasta av sig några varv med trav och bus. Sen kunde hon fokusera och kontakten och hennes känsla för bettet börjar bli mycket bättre!
 
Sen red jag Grå och Chokladen, med båda två kunde jag göra några fattningar vilket känns bra efter några veckor utan galoppjobb. Grå var verkligen jättefin och gav superkänsla i traven! Chokladen var helt okej och samarbetsvillig, men kom inte upp i Gräs nivå i dag. 
 
På eftermiddagen hade vi telefonmöte och redovisning av vårt individuella arbete på Träningsfysologikursen. Så nu är den kursen över, det har verkligen varit intressant och lärorikt, och roligt! Kanske dags för någon ny kurs snart? Sen gjorde jag ett rejält ryck med bokföringen och momsredovisningen, hade alldeles för mycket kvar men hann utan att det blev natt eller att jag blev förtvivlad så det var väl också okej. 
 
Fick hem fler balar och nattade hästarna, i samband med det fick Wasabi träna på att stå uppbunden. Avslutade kvällen med äppelpaj och vaniljsås, tycker att jag var värd det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0