Lussekatter!

Vad gör vanliga människor en söndag? Och med vanliga menar jag de som inte har 7 hästar... Den tanken slog mig i dag, tror att jag svarade på det själv när jag städade, bakade och lagade middag!
 
Min gård är fortfarande lite för hal men jag jobbade lite hästar på förmiddagen ändå. Dajmen longerade jag ute i en hage, och sen fick Grå jobba i töm i samma hage. Clarinett fick gå ett lättare pass på banan, den är delvis både bar och mjuk och även om Clarinett är oskodd bak gick det trava när vi höll oss på halva banan. Kändes fantastiskt med lite mer riktig ridning igen!
 
Det var sedan den där funderingen kom, om vad man gör en söndag om man inte jobbar eller rider... Jag städade undervåningen och sen åkte jag och Nisse upp på byn och handlade. När vi kom tillbaka så bakade jag lussekatter och gjorde middag, Nisse åkte till gramnbyn och hann inte tillbaka innan jag åkte till stallet och hade träning med Linda. När hästarna var nattade så följde Linda med och fikade lussekatter och julmust! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0