Förberedelser!

Två jobbdagar på å Ica, och lite förberedelser för vintern och helgen!
 
Först i torsdags efter jobbet så hämtade jag Clarinett och körde henne till Nisse för att sko. Medan Nisse var och chippade en fölunge och vi väntade passare jag och Linda på att mocka lite i stallet. Clarinett skoddes fram bara eftersom hon ska släppas i hop med Elisjka senare, och då känns det bättre utan bakskor. Vi avslutade kvällen med fika och Linda hade gjort pannacotta.
 
I går efter jobbet blev det lite panik när ägaren av en av Nisses hingstar som skulle komma upp i dag för att hämta hade ändrat planen och i stället kom på kvällen. Snabbstädning och fixande av gästrum. Sen åkte jag och fick hjälp att byta däck av Paulas man, skönt att det är fixat! Red ett lättare pass på Clarinett för att känna på skorna, men hon kändes lite öm så jag hoppas att det bara berodde på att det är lite hårt.
 
Sen kom hingstägaren och det blev fika och surr sent, nu är det lördag och en massa att göra så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0