Uppladdning inför unghästtestet!

Det börjar dra ihop dig för Dajmens unghästtest, och jag hoppas att allt ska bli lite lugnare sen för nu är jag superstresad...
 
Jag hann inte alls med allt jag planerat i dag heller, två dagar ledigt denna vecka och jag har inte hunnit någonting! Och inte blir det bättre av att hästarna tycker jag ska laga stängsel... Började i alla fall att rida Beroza strax innan Linda kom så när hon var på plats kunde hon filma lite, dock har jag inte fått filmerna än men det kommer nog. Bra att ha film när hon ska säljas.
 
Vi hann med en kaffekopp och gofika hos Paula innan vi red ut med Bea och Clarinett. Red en klättringsrunda på ett hygge, så både rejäl klättring, lyfta på benen och dessutom häftig utsikt, riktig mystur! Sen släppte vi Bea, Clarinett, Minna och Lilla Grå på bete i granngården, härligt! 
 
Sen upp på byn, tankade bilen, handlade och köpte hem pizza, så blev det lättlagat till middag innan jag åkte i väg för två lektioner och sen till Timrå där unghästtestet börjat med 4 åringar. Roligt att se såklart och den peppning jag behövde inför morgondagen. När jag kom hem till stallet vid 22 så gjorde jag sista trimningen av Dajmen, putsade hovskägg, öron och tunnade ut manen. Tog några varv på banan och tränade uppställning och trav vid hand. 
 
Håll tummarna klockan 15.45 i morgon för då visar vi! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0