Snart bete!

Vårvärmen har återkommit, och jag har haft två dagar där jag inte hunnit med hästarna så mycket...
 
I måndags var jag på Ica och vi hade personalmöte efter jobbet så då blev det inget gjort. Och igår fick jag lite lust att stängsla och eftersom det så sällan händer att jag får lust till det så passade jag på! Jag tog först bort avstängningen i Berozas hage så hon får gå på hela hagen. Sen fixade jag en av gräshagarna på gården och så lagade jag den hagen dom blev nermejad i helgen när de var på rymmen.
 
När det var klart så fanns det inte mycket tid och energi kvar så jag tog Lemonaden och Lilla Grå i töm innan mat och i väg på lektioner. På kvällen sen testade jag lite utrustning på Dajmen, benskydd och träns inför unghästtestet, och Wasabi fick träna på att stå uppställd utanför boxarna.
 
Fortsatt fint väder, vilket är tur för de hade totalslaktat Chokladens täcke igår natt så hon hoppas på finväder länge, nu laddar vi för gräs i hagarna och bete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0