Ledig onsdag!

Varmt igår med men i dag ett helt annat väder...
 
Jag började igår med att rida Lemonaden i Lindas sadel, för att testa lite. Nu var det inte helt lätt att utvärdera då det var lite rörigt i hagarna precis då och vi båda var lätt ofokuserade. Tycker dock att hon travade bättre i den sadeln och den låg helt stilla och i bra balans. Sen red jag ut Clarinett i skogen en sväng och efter det även Beroza som först fick jobba på banan och sedan skritta runt träd. 
 
Började på att stängsla en ny beteshage innan lite fika och i väg till Hammarn för att köpa lite kraftfoder. Gjorde sedan ost och skinkpaj till middag innan kvällsrycket i stallet. Då jobbade jag först Szum i töm innan Nisse kom och vi hade hovslagarkväll. Han skodde först Bea, sen verkade Beroza och sist fick även Dajmen på sig framskor till lördagens visning. Det var, som vanligt, sent innan vi var klara men jag gjorde ändå sommarens första rabarberkräm till kvällsfika, eller nattfika!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0