Blöt kväll!

Som sagt så blev det ett väderomslag och i dag har det regnat mer eller mindre hela dagen!
 
Jag jobbade Chokladen i töm innan Linda kom, vi skulle rida ut med Bea och Lemonaden. Lemonaden var lite spänd redan när jag longerade innan men det kändes okej när jag satt upp, dock spände hon till när vi red och blev rejält spänd. Så pass att hon studsade till, och ur det fick hon sadeltvång. Jag åkte av och sen bockade hon två varv runt lägdan innan hon sprang hem.  Väl hemma var hon som vanligt och jag kunde sitta upp och skritta lite på henne. Inte alls vad vi behövde nu!
 
Sen gjorde jag och Linda klart hagen jag började med igår och jag longerade även Miroque med sadel innan mat och i väg på lektioner. Jag var helt genomblöt och frös, och skulle även i väg och hämta balar efter, men nu var det nog sista gången för den här säsongen! Tacksamt em sån kväll när man kommer hem sent,  kall och blöt så har vissa busfrön rivit hagar och lattjar runt utanför när jag kommer hem! Älska hästar! Men ordningen återställd och nu väntar duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0