Bakvänd!

Jag är lite bakvänd, när resten börjar ha hästarna ute på nätterna så gör jag tvärtom, efter att ha haft alla på lösdrift hela vintern så får nu Dajmen och Wasabi sova inne! Det är bra träning för dom och så kan jag fodra på dom lite extra, och det är bara nu fram till Dajmens unghästtest. Men det var tydligen jobbigt att bo inne så igår sov de i hagen mest hela dagen...
 
Igår hann jag med lite hästjobb också. Började med att dra igång Beroza efter vilan, hon fick jobba i töm och hon var precis där vi slutade förra gången för tre veckor sedan. Nu ska honfå något pass till i töm och sen rider vi igen! Skönt att vara igång igen skönt att hon är helt opåverkad av såret. Sen fick Szum gå galopp-programmet i lina och han börjar äntligen se bättre ut i kroppen och det ser inte lika jobbigt ut för honom. 
 
Longerade Dajmen, hon fick lite sadeltvång precis när vi skulle gå i väg men väl uppe på banan så var det lugnt och hon gick i alla gångarter i lina utan spänningar.  Hon börjar komma över sin pallskräck och står kvar när jag kliver upp och ner på pallen, och jag kunde igår även sätta foten i stigbygeln. Sakta åt rätt håll, kom ihåg att hon i höstas inte vågade äta kraftfoder ur hinken som jag höll när jag satt på pallen...
 
Sen skrittade jag ut Clarinett i skogen och red lite dressyr på Chokladen, innan pizza till mat och den i väg på lektioner. Hade även lite sadelprovning på två ponnyer, det är svårt men roligt att se när ridningen förbättras med rätt sadel. Avslutade kvällen med att hämta två höbalar så sent blev det, som vanligt...
 
Dajmen på banan igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0