Sommartid!

Äntligen sommartid! Känns bra att ha tagit sig igenom en vinter till, i morgon är det april och nu börjar det kännas som vår!
 
Jag jobbade först Szum och Lilla Grå i töm. Szum var jättefin, så fin brukar han inte vara efter att knappt jobbat på två veckor (när jag varit sjuk), kan bakbromsträningen redan ha gett resultat? Lilla Grå rastade av sig redan innan jobbet.. Jag hade satt på tömkörningsgjorden och gick in i garaget för att klä på mig hjälmen, när jag kommer ut är hon borta! Hon har fått upp grimskaftet och galopperar runt hagarna som en galning! I dessa lägen blir hon helt okontakbar och galen... Fick till slut tag på henne på banan, då med grimskaftet snurrat runt ena frambenet, båda bajskydden borta, en lite trasig bakhov och genomblöt av svett... Hon fick jobba i töm i alla fall,  men blev trött fort, kanske inte så konstigt!
 
Sedan red jag både Chokladen och Lemonaden, de fick jobba varsitt lättare pass på banan och jag försökte hitta känslan sedan i fredags. Efter dom så tog jag middagspaus med pasta och köttfärssås. Planen för kvällen var att jag och Linda skulle rida ut men blåsten fick oss att ångra oss, vi försöker med det i morgon i stället. Så jag red Clarinett,  som skulle ha gått i morgon , även hon fick trimma lite på det vi jobbat med på träningen. Och så fick Beroza gå i töm, hon var jättefin!
 
Sen fodring hos både mig och Nisse som är dålig, innan te och kex med kantarellost som kvällsfika. Nu ska jag duscha och försöka ladda om inför i Ica i morgon!
 
Lemonaden på banan i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0