Östersundsturer!

Två intensiva dagar har passerat!
 
I torsdags efter jobbet så åkte jag och Linda på del två av massagekursen. Det är intressant men inte helt lätt! Klockan var över 22 innan jag var hemma och hade nattat hästarna. 
 
Igår jobbade jag förmiddagen på Ica, lite lätt kaos som vanligt, och sedan en snabb lunch innan hästarna. Red ett litet dressyrpass på Clarinett så hon skulle vara lite genomarbetad, och sedan lyfte jag och Linda på transporten och försökte sanera Lemonaden och Chokladen. Så tacksamt när jag fått Lemonaden hyfsat ren, hon har ju gått utan täcke nu, och hon medan jag borstar Chokladen blir uttråkad och börjar krafsa och plaska i en vattenpöl! Helt plötsligt var benen ännu smutsigare än innan jag började... Också intressant att man har längtat efter vår och bar mark, och typ första dagen börjar gnälla över smutsiga hästar!
 
Vi åkte i alla fall på dressyrträning utanför Östersund för Sara som jag ju brukar träna för. Intressant med två gröna unghästar, och dessutom blir de skrämda av en katt direkt när de kommer in i ridhuset! Båda hästarna var såklart lite spända i början, jag red Chokladen först och det kändes lite som katastrof i början. Men sedan släppte hon och blev då riktigt fin! Lemonaden var lite oväntat spänd först, hon är ju egentligen väldigt orädd men hon märkte nog att matte var lite nervös också så blev lite osäker, men när det släppte så jobbade hon på jättebra. Hon har nog aldrig skrittat så bra med mig på ryggen och nu ska vi jobba med att verkligen ha bra skritt innan jag går vidare med traven på ridpassen. Hästarna fick massor av beröm av Sara för att dom är fina så nu är det bara upp till matte att rida bra!
 
Hem kom vi också utan problem, klockan var strax efter 23 när vi lastade ur.. I dag har jag allt kvar att packa om innan det är dags för tredje turen till Östersund på tre dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0