Sommarträningsdagar!

Sommarens första kurs är nu! Två dagar sommarträningsdagar nu i helgen, lite enklare och friare kurs där ryttarna själva bestämt hur de vill rida. Så i dag var det fem ekipage som kursade.
 
Eftersom jag var lite stressad över allt i morse så bestämde jag mig för att göra något helt annat än jag skulle, så jag red ett dressyrpass på Clarinett. Och det var nog precis vad som behövdes, dels kändes det verkligen som det behövdes och sen levde jag lite på känslan hela dagen!
 
På förmiddagen red alla ett varsitt dressyrpass, sen lunch och teori, till lunch åt vi pastasalladen jag gjorde igår kväll. På eftermiddagen hade vi två grupper med dressyrinriktat markarbete, då fick de rida på åttvolt med olika övningar. På andra teoripasset hade vi Clarinett och Grå på banan och deltagarna fick gå igenom dom för att göra en bedömning av deras status för dagen och förutsättningar för träning.
 
Kycklingben och potatissallad till middag och sen jordgubbar, glass och grädde till efterrätt. När det var diskat och klart hos mina hästar så fodrade Nisse och jag hans hästar och avslutade med en sista kontrollrunda av hästarna. Nu sova och ladda om för i morgon och ny kurs dag!
 
Från ett av markarbetspassen i dag!
V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0