Midsommardagen!

Lite mer midsommarkänsla i dag, inte minst vädret som varit kallt, blåsigt och omväxlande!
 
Jag började dagen med att göra en hage bredvid ridbanan åt Szum, den blev varken snygg eller den säkraste men han ska få gå där några dagar och beta av så det blir snyggt till nästa helg! Sen red jag först Szum, och Miroque longerade jag först och sen  hängde och grejade och vips hade jag ridit några steg på honom, helt utan hjälp, ett par gånger! Snart är han ridbar!
 
Så lite fika paus innan jag åkte ner till betet och stona. Red ut en liten sväng med Chokladen innan Linda kom och vi red ut på Bea och Clarinett, och med Lemonaden som handhäst. Tror att det kommer vara jättebra jobb för hennes rygg att gå i terräng men utan ryttare. 
 
Sen följde Linda med hem och vi fixade lite midsommarmat! Vi grillade hästfile och rostbiff av älg, till det ungsrostad färskpotatis och sallad, till efterrätt marängswish! Tror ni att vi blev tokmätta? Fortfarande helt galet mätt, trots att vi varit ute och fodrat Nisses hästar, så nu ska jag försöka sova bort det!
 
Från vår tur i dag!
Lemonaden var rätt nära här!
 
Framåtvy!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0