Juni!

1a juni redan! Ingen värme i dag heller men i alla fall bättre än veckan och en fin kväll!
 
Jag jobbade Miroque lite utanför boxarna i morse innan jobbet. Första gången jag använder bettet på honom, tidigare har tränset bara varit på under kapsonen. Han fick gå på liten volt runt mig och börja följa innertygeln, och så lite halter. Sen tränade vi lite med pallen, att hoppa upp från den och hänga. 
 
Efter jobbet och middag så tog Linda och jag och flyttade stona ner på ett av betena i skogen. Först red Linda en dressyrträning, och sedan skrittade vi ner Bea och Chokladen till betet. Det är lite tradition att rida hästarna till betena men vi hade inte riktigt orken och möjligheten att rida alla i kväll så resten fick åka transport. Clarinett och Lilla Grå först och sen Minns och Lemonaden, lyxigt med lättlastade hästar som bara går rakt in. Nöjda brudar på bete, det är verkligen mysigt att flytta ner dom! Sen fick Szum gå galopp-programmet i lina och nu är det väl bara att sova dom gäller.
 
Chokladen precis när vi kom ner till betet.
 
Full fart! Lemonaden, Clarinett och Grå!
 
 
Minna in action!
 
De får ha grimmorna i natt sen går de flesta utan.
 
Chokladen!
 
Lilla Grå!
 
Lemonaden har mest energi av alla, hon sprang tre varv när resten sprang ett, på samma tid... 
 
Lite tokig!?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0