Insektsår!

Varmt i dag med men har blåst så i alla fall lite mindre insekter, verkar bli ett riktigt insektsår! Tyvärr!
 
Jag jobbade först Lemonaden i töm, hennes rygg ändras mycket under arbetet nu, ska bli intressant att se hur det här utvecklas. Lilla Grå tömkörde jag i väg från de andra hästarna och så fick hon jobba lite på volt på en mötesplats i skogen. Sen upp på gården där även Miroque och Szum fick gå i töm. Miroque fick prova trav på volt i töm och även bommar.
 
Sen gjorde jag rabarberkräm och skrev klart fakturorna, upp på byn och postade dom innan mat och i väg på ett par lektioner. På första stället invigde vi en nyanlägd ridbana, är man nördig när man tycker att en ridbana är snygg? Jag blev lite kär i den, snyggt anlagd, välplanerad, bra underlag och snyggt staket och med ljus sand, jag är lite avundsjuk! Men absolut inte missundsam!
 
Lite tidigare kväll i dag i alla fall, bara strax över midnatt. Nackdelen med dessa underbara ljusa kvällar, jag slutar aldrig jobba och hålla på! 
 
Lemonaden i töm!
 
Det här är Nisses katt Holger som försöker komma in genom fönstret!
 
Jag fick rädda blomman sen!
 
Och så en bild från den fina ridbanan:
Dessutom är hästen 28 år och otroligt fräsch och fin, en superläromästare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0