Vilodag!

Bestämde mig redan i morse att det här skulle bli en lugn dag med hästarna, är alldeles för varmt för att det ska bli något vettigt i alla fall!
 
Joggade Szum lite i töm på förmiddagen, gav Bea kraftfoder och gjorde klart hagen vid nya betet, nu fattas bara ström där. Planen är att flytta dit hästarna i morgon, får se om jag lyckas med det.
 
Sen lång vilopaus. Följde med Nisse på hans betesrunda när han vattnar och kollar hästar, annars mest vilat, sovit, vilat... Fattar inte hur jag kan vara så seg och trött trots att jag bara vilat!?! Grillade också, det var väldigt gott. Gjorde ett litet kvällsryck, sorterade täcken hemma. Har typ 20 täcken som ska tvättas, 4 som ska lagas, några som borde impregneras och några som nog hamnar i soptunnan. Alltså lite jobb framöver! Sen tömkörde jag Dajmen, var ett tag sen sist men hon var helt med på vad det gick ut på, dock var nog både hon och jag mer fokuserade på insekterna ön vad vi egentligen höll på med...
 
Nu försöka sova i värmen. Hur fasijen överlevde vi förra sommaren? Och hur fick man något gjort då?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0