Semestertripp!

Tre dagar semester och jag har redan panik över att jag inte gjort något på semestern, ingen nytta och inget roligt! Men i dag har jag och Clarinett varit på semestertripp i alla fall!
 
Jag började dock dagen med att först fodra Nisses hästar, han jobbar just nu och börjar tidigt, och sedan till mina hästar där jag först red ut Miroque. Lite längre tur i dag och även lite trav ute. Sen red jag lite dressyr på Grå för att värma upp inför eftermiddagen, och longerade Dajmen. Gjorde även lite pallträning med Dajmen, kommer ni ihåg hur det var i vintras när jag inte kunde stå på pallen bredvid henne? Eller ännu hellre i höstas när jag inte ens kunde sitta på pallen och mata henne med kraftfoder? I dag kunde jag i alla fall hänga på henne från pallen, flera gånger och hon var helt avslappnad och ingrn hjälp! Känns som några pusselbitar fallit på plats och snart rider jag nog henne med!
 
Sen åkte jag och Clarinett på dressyrträning! Ny, jättefin anläggning i dag men Sara som vanligt som tränare. Galet vamt att rida men gick ändå hyfsat, ändå stor förbättring sen vi värmde upp inför fredagens träning. Detta tyder ju bara på att det inte var hästen som var skev utan ryttaren, annars hade det nog inte blivit så stor förbättring på fem dagar. 
 
Stannade på Hööks rea på hemvägen och handlade upp presentkortet jag fick i julklapp! Blev en tröja och sadeltvål, alltid något. Sen köpte jag mat som jag åt i bilen sen, inte så glamoröst! Men jag är otroligt nöjd att bilen gått bra hela vägen! Nu sova, är tokslut!
 
Framskrittning med Brunflo kyrka i bakgrunden!
 
Innan träningen!
 
Hela anläggningen var jättefin, gillade verkligen dessa fina ligghallar:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0