Nytt bete!

En semestervecka har redan gått! Det går fort... Igår var det vidrigt varmt på dagen, på kvällen kom lite svalare vindar in och gav hopp om ork! Jag jobbade Miroque i töm på förmiddagen och sedan flyttade jag ner stona till det nya betet. Nöjda brudar i en totalt överväxt hage som inte betats på ett par år, alltså mycket mat men inte så kraftigt gräs men det behövs ju betas av för att bli bättre. 
 
Tvättade några täcken med högtryckstvätten, det går rätt bra men känns som evighetsjobb när det är så många täcken och dessutom inser jag att det är många små hål och revor som skulle behöva lagas! Sen åkte jag upp på byn och skrev ut några papper på Ica och handlade lite, och gjorde sedan pastasallad till mat, lämpligt i värmen. Sen blev det en lugn eftermiddag i väntan på svalare temperatur.
 
På kvällen var det dags att skicka hem några hästar. Först Wille, jag red lite och visade att vi kunde styra runt träd och trava lite, och sedan satt ägaren upp och skrittade lite och kände på sin häst. Ni förstår känslan av att ha haft en häst ett par år och sedan få sitta på den första gången! När de hade åkt så dröjde det inte länge förrän nästa transport kom, då var det Åskars tur att åka. Han har ju bara varit här en vecka men hans gamla ägare ville köpa tillbaka honom så han blev såld! Lite tråkigt då det var en väldigt trevlig häst men så är det i den här branschen, väldigt snabba kast ibland! Kändes som det blev väldigt tomt här nu!
 
När de åkt så red jag och Linda ut en sväng. Visserligen sent men bra ridtemperatur och lite insekter, jag red Clarinett och hade Lemonaden som handhäst. Var mörkt innan vi var klara, tråkigt nu när det börjar bli mörkt igen, och nästsn midnatt innan jag var hemma. Blev två klämda mackor till kvällsfika, nu är det ny dag och jag har redan fodrat Nisses hästar och stoppat in en pålle som hamnat på fel sida stängslet. Nu ska jag göra ett ryck med mina egna hästar och allt som ska göras hemma!
 
Det blev inga roliga bilder i nya hagen för de bara åt...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0