Det blir aldrig som man tänkt sig...

Jag skrev inget igår men det var nog lika bra för jag var rätt less...
 
Hade en så bra plan för gårdagen, skulle bland annat åka till min pappa på eftermiddagen och på vägen dit göra ärenden och ha en lektion. Men som vanligt så jäklas det... Ändå började det bra, jag red Chokladen på slingan, hon var tokpigg men skötte sig utmärkt. Sen longerade jag galopprogrammet med Clarinett, som var desto busigare, innan lastbilschauffören som kom med mina höbalar ringde och sa att han var nära. Tyvärr ringde han ganska snabbt igen och berättade att han fastnat när han försökt vända och stod nu i skogen kanske en kilometer från mig. Även om han inte satt i diket eller jättefast så gick det inte att dra loss honom med Nisses traktor. 2,5 timme tog det att få dit en hjullastare som drog loss honom. 
 
Det var bara att boka av allt, eller bara och bara -telefonerna dog i kylan när vi ringde runt efter traktor så till slut kom Paula upp och lånade ut sin telefon! I stället när problemet var löst så åkte jag upp på byn och köpte pizza medan Nisse körde ut balar till hästarna. Vi var inte bara less utan ven nerkylda, hungriga och trötta,  att sätta mig och köra 15 mil kändes inte lockande.. Vi hade kallt inne så vi la oss när vi ätit, tittade tv och slösurfade lite. Som tur var skickade Linda sen att hon var på väg till stallet, så då masade jag mig i väg och jobbade Lemonaden i töm medan Linda red.
 
I dag har det toksnöat hela dagen. Jag tog Lilla Grå,  Szum och Beroza i töm. Lilla Grå och Szum har vilat några dagar pga kylan och tidsbrist och fick ett komma igång jobb. För Lilla Grå betyder det att rasta av sig medan Szum behöver komma i gång i kroppen. Beroza tömkörde jag i dag med vanlig tömsättning och vi tränade på styrning och halt. Red sedan Lemonaden,  som fick jobba med traven under ryttare. 
 
Sen färdig risgrynsgröt till mat och i väg på lektioner,  på kvällen sen blev det varma mackor.  Helt klart bättre dag i dag än igår!
 
Lemonadpuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0