Slut på helgen!

Så var den här helgen slut, gick alldelesför fort!
 
Jag red först Beroza. Longerade lite i snön först för att rasta av henne lite, och red sedan den upptrampade slingan, ett varv åt varje håll. Blev många halter då bromsen kärvade lite i början, det gäller i början (ja såklart sen i utbildningen också) att vara noga att inte tjuvhålla i dom även om dom är pigga. Att ta förhållningen, se till att den går igenom och får effekt, och sen lätta och inte inverka. Jag vill att unghästarna hittar sin egen balans utan för mycket stöd av mig, mycket lättare sagt än gjort!
 
Sen red jag och Paula ut med Clarinett och Minna, vi red en skogsväg där ingen gått sedan det snöade sist så en del snöpulsning blev det. När vi kom tillbaka sen så fortsatte jag snöpulsandet med både Lemonaden och Szum som jag red i en otrampad hage, Szum tyckte att det var roligt och han var pigg och busig! Avslutade med att Chokladen fick jogga lite i lina. 
 
Till middag gjorde jag pizza med gårdagens köttrester och sedan i väg på lektioner. Ena ridbanan som jag var på liknade mest en skridskoplan! Men hästarna var skodda så vi jobbade med skrittövningar, som fyrkantiga hörn, framdelsvändningar, skänkelvikning på olika spår och annat lösgörande. Ibland är det bara fantasin som sätter gränser!
 
Nu ladda för ny vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0