Bortblåst!

Det har blivit många lektioner inställda nu, mest ab kylsn men i dag blåste de bort!
 
På förmiddagen var det vindstilla men det blåste upp under dagen, plusgrader och tö har det dessutom varit. Jag tog först Chokladen och Szum i töm, Szum fick jobba ute i snön. Red Clarinett på slingan och planen var att även rida Beroza där, men det hade blåst upp och rasade snö från träden, och med tanke på jur studsig Clarinett var så kändes det inte som rätt dag. Red i stället Beroza lite på banan, och avslutade med att rida Lilla Grå, även hon på banan.
 
När jag hade fått i mig mat så insåg kag att det inte var väder för lektioner. Ställde in dom och i stället träfades jag, Paula och Linda i stallet och provade en ny sadel på Minna. Vi bytte järn i den och stökade, och sen gick den ändå inte att prova för sadelgjorden var för kort... Men blåsten hade lugnat sig då så vi tog Dajmen, hängde och satt på henne lite utanför boxarna, bara enkel repetitioni dag men hon var avspänd. 
 
Nu ladda för två dagar på Ica!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0