Svängande väder!

Plusgrader i flera dagar och nu -15 grader, det svänger fort!
 
Igår red jag först Grå, som faktiskt var riktigt fin. Sen jobbade jag Clarinett i töm, hon har vilat en vecka eftersom hon hostade så mycket sist jag red. Hon kan vara känslig för foder och hostar ofta lite när man börjar trava men förra veckan var det mer än normalt, en vecka vila nu och igår hostade hon bara lite precis i början. Speciellt hängig verkade hon inte vara för hon både stod på bakbenen och exploderade flera gånger, blir spännande att rida henne känner jag! Avslutade med att longera Eliskja och även göra lite förberedande uppsittningsövningar och träna på att stå vid pallen. 
 
Sen klämda mackor till lunch och i väg på en lektion. Hemma igen gjorde jag kycklingwok till middag, och kvällspasset i stallet ägnades åt att jobba Dajmen. Longering och uppsittningsövningar, sist fick vi ju lite bakslag så jobbade enkelt och lätt nu. Sen ett par koppar kaffe hos Paula så hade en dag till gått. I dag hade jag stora planer på att jobba en massa hästar men kylan avskräcker mig lite, visst är inte 15 grader så mycket men att jobba 6 hästar utomhus och göra i ordning de ute också då blir man kall... Får se hur många jag pallar med!
 
Eliskja undersöker pallen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0