Sista semesterdagarna!

Sista lediga fredagen på semestern var intensiv men bra! På måndag börjar jag jobba igen och det är snart höst. Hur ska jag hinna med då när jag inte hunnit med nu?
 
Igår jobbade jag först lite hästar. Började med Wasabi, precis när jag tog in henne fick flocken syn på något läskigt och de ägnade hela tiden som jag höll på med Wasabi åt att galoppera runt i hagen och blåsa, inte lätt för en tvååring att koncentrera sig då! Vi gjorde enkla saker, tränade start och stopp på liten volt runt mig, lade på sadel och igår med sadel gjord, fick spände jag inte fast den utan höll bara då hon fick känna lite på den, nästa gång kan jag nog spänna.
 
Sen fick Grå gå ett lätt pass i töm och hon ser fräsch ut, men fortfarande lite öm på sin lårkaka, och Dajmen longerade jag lite. Hon hade myror i hela kroppen och kunde omöjligen stå stilla när vi började men det blev bättre sen, avslutade med lite pallträning. Sen hade Linda kommit så vi packade in Bea och Clarinett i transporten och åkte till ridhuset! Där red vi båda två igenom LB:2 programmet, Clarinett kändes jättefin i traven men vänster galopp är knappt existerande, hon får inte med sig bakbenen och det finns inget tryck i den, höger är i alla fall något bättre. 
 
Vi lastade av dom hemma på gården, de ska få gå där över helgen, och åkte även ner och hämtade Szum. Szum blev ju ensam när Miroque åkte och nu provar vi att släppa ihop honom och Bea. Det är ett försök, de passar ju ihop utfodringsmässigt men Bea har ju problem med brunsten (hon är brunstig hela tiden) och risken är att det blir värre att gå med en valack. Men det kan ju bli bättre också, vi får se. 
 
Skulle få hem ett lass med höbalar och i väntan på det så började jag att måla lösdriften, det kommer bli jättebra när det blir klart. Den lagades ju i vintras så de plankorna ska målas röda och sen ska hörnplanken och runt dörrarna bli svart. Det här var väl meningen att jag skulle göra på semestern men jag kom ju i väg lite sent för att köpa färg, men det löser sig nog.
 
När balarna var hemma så var det dusch och sen kom Linda och lagade lite mat (lyxigt va?), någonstans där hjälpte jag även Nisse att betäcka ett sto och vi åkte sedan till Paula för lite vinkväll med ost och kex, och mycket surr. 
 
Nu gäller det att utnyttja sista semesterdagarna till max!
 
Flocken ser något läskigt! Oklart vad...
 
 
Trött Clarinett i ridhuset!
 
 
 Lite kraftfoder innan hemfärd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0