Morgontrötta hästar!

Torsdagen fortsatte bjuda på sommarväder!
 
Jag tänkte börja med att rida Clarinett, men hon låg och sov och vägrade kliva upp! I stället började jag med Lemonaden, hon låg visserligen också men var lite piggare på att kliva upp! Med henne skrittade jag ut en sväng så hon fick klättra lite. Sen red jag lite dressyr på Clarinett och även Szum, Szum var spänd och det var svårt att komma till något riktigt arbete. Avslutade med Dajmen som jag igår skrittade uppsuttet några steg, alldeles utan hjälp, ett par gånger. Tog dock lite hjälp av kompisarna i hagen, "red" mot hagen så jag fick lite bjudning! 
 
Sen målning en timme, lyckades ramla ner från pallen och tippa målarfärg över mig så jag såg ut som jag varit med i ett knivdåd, innan vi gjorde ungspannkaka till middag och sen i väg på lektioner. Avslutade sedan med att jobba Bea i töm, och när vi var klara med det upptäckte jag att stona rivit ner stängslet runt en lada som är bortstängslad. De hade fullkomligt manglat stängslet så det var ett stök att få ordning på det, dessutom i mörkret och med sex nyfikna ston som mer än gärna hjälpte till, stod på fel sida om stängslet eller på tråden... Älska hästar!
 
Tyckte att det var ovanligt lugnt när jag kom ut i hagen, såg bara Lilla Grå!
 
Resten låg och sov!
 
 
 
Clarinett ville inte alls kliva upp!
 
När jag och Lemonaden kom tillbaka från ridturen hade några av flickorna lagt sig igen! De måste ha varit trötta...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0