Dressyrfrukost!

En dag som börjar med dressyr från EM till frukosten kan väl inte bli annat än bra? Dessutom var det fint sommarväder igår också!
 
Jag vattnade Nisses hästar på förmiddagen, låter enkelt men de tippar ut sina baljor flera gånger och lyfter ut slangen så det är lite stök. Sen ner till mina hästar och där började jag med att rida lite lätt dressyr på Grå, skönt att hon är igång igen och verkar ha klarat sig bra från din vurpa. Sen red jag ut och gjorde galoppjobb på Clarinett i backarna, skrittade ut en sväng på Lemonaden och tränade uppsittning med Dajmen och stod i stigbygeln och startade, stannade och styrde. Just nu känns det jättebra med henne! 
 
Sen gjorde jag pastagratäng till middag innan jag åkte i väg och hade några lektioner och tömkörde en häst. Nu ny dag och nya påhitt!
 
Wasabi önskar sig en kanin! 
 
Hon stod i säkert en halvtimme och spanade på kaninen, och även häromdagen visade hon kaninen stort intresse. Vi kanske måste ta hem hennes kompis i höst?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0