Vårpaus!

Tror att våren tog paus! Kallt i dag med snö och blåst, så vinterkläder på igen!
 
Igår efter jobbet så var jag i väg och hade sadelkursen, det var sent innan jag var hemma och ännu senare innan jag var klar i stallet eftersom en hage var trasig. Typiskt när det är sent! Var klar 22.45 tror jag...
 
I dag var vädret oinspirerande, och som vanligt denna blåst, och ridbanan hård och isig så de flesta hästar fick jobba i snön i en av sommarhagarna. Först fick Szum och Lilla Grå gå där i töm, och Beroza red jag där. Hon fick jobna med trav på volter och åttvolt.
 
Sen matpaus och jag gjorde en ost och skinkpaj som var jättegod! Måste göras oftare! Kvällspasset började med att jag red Lemonaden ute i snön och jobbade lite med övergångar innan Linda kom och vi red ut med Clarinett och Bea. Sist ut var Dajmen som vi fortsätter jobba med att hänga på och nu försiktigt börja resa upp mig och mer stå. Vi avslutade med riktigt gofika då vi fått smörgåstårta levererat av Paula och hennes dotter, som fyllde år i dag, så lyxigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0