Blåsvind!

Tänk att det ska blåsa varenda dag! Torkar ju visserligen upp bra men både jag och hästarna är less på blåsten nu!
 
Igår började jag dagen med att tömköra Lilla Grå, hon kändes lite mer dämpad nu så i dag kan jag nog rida! Sedan red jag Szum lite på banan och Clarinett fick pulsa snö i skogen. Även Dajmen fick gå i töm, nu med sidepull, och när jag började med henne trodde jag att hon hade glömt allt. Lite så betedde hon sig i alla fall! Hon hoppade och studsade, var rädd för spöet och förstod inte alls vad proo betydde. Men när vi jobbat en stund, med massor av halter, så föll bitarna på plats och hon var så duktig. Tror att det var lite överskottsenergi i början! Avslutade med att Chokladen fick gå bakbromsträningen.
 
Sen wok till middag och i väg på några lektioner. Så härligt att inte ens behöva tända ridbanebelysningen!! Nu ny dag med nya uppdrag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0