Aprilvärme!

Högsommarväder i dag, 23 april! Galet!
 
Jag åkte på förmiddagen och köpte två hösilagebalar, på väg hem hade jag en lektion och hemma igen så åt jag rester från igår till lunch. Sen stallet där det var lite kom-igång känsla eftersom jag inte hunnit med alla hästar i påsk. Jag tog Chokladen, Szum och Beroza i töm, Szum var tjafsig med ett av bakbenen när jag höll på med hoven och lyckades sparka mig på benet... Så nu är jag halt också, känns som jag gör illa mig hela tiden nu. Men med det i bakhuvudet, alltså att Szum hade svårt att hålla upp bakbenet, och när han inte såg ut att sitta ihop när jag jobbade honom, och jgag hade samma känsla sist, så blir det nu ett par veckor med galopp-programmet och bakbromsträning, så får vi se sen. Han och Grå fick en ny hage i dag, lite torrare och renare, i alla fall än så länge... Beroza tycker att det är jobbigt att vara i ramen och ge efter i innersidan, funderar på att ta henne i töm i morgon med men med lite annan tömsättning. 
 
Sen kom Nisse och körde ut höbalar och stannade sen när jag red Grå, intressant med lite diskussioner och funderingar då det finns mycket att fundera på där. Och sen red Paula lektion, Minnar verkligen läcker, och så jobbade jag Bea i töm. Nu är Nisse chafför till akuten och jag hoppas kunna sova lite. I morgon nya uppdrag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0