Annandag påsk!

Vilket påskväder vi haft! Helt otroligt, och sommarväder även i dag! Och jag hade tagit ledigt från Ica!
 
I morse så lastade jag och Nisse in Lemonaden och Dajmen i transporten och åkte till Sollefteå på löshoppning! Båda prinsessorna skötte sig bra, Lemonaden som varit med lite mer hade inga tveksamheter medan Dajmen var lite försiktig i början men hoppade fint sedan. Var ju första gången hon ens var i ett ridhus så inte så konstigt att hon var lite spänd. Mycket nöjd med dom, även om de är rätt lika till utseendet så är Lemonaden lite mer som en bulldozer bredvid Dajmen som är försynt och försiktig!
 
När vi kom hem så gjorde jag potatisgratäng och så grillade vi resterna av köttet sen igår så det blev en matpaus innan nästa stallryck. Då red jag ut med Clarinett, hade en lektion med Paulas dotter och jobbade Lilla Grå i töm. Minna är väl kanske inte bästa barnhästen då hon både är stor och energisk men det gick ju rätt bra.
 
Nu är påsken över för denna gång, jag har mest jobbat och stressat som det känns men i dag har det varit lugnare, nu väntar en intensiv vår!
 
Fick några bilder skickade till mig efter löshoppningen. Ser ni vad fint ridhuset är?
 
Foto: Katariina
Lemonaden på översta bilden och sen Dajmen, man ser att hon har lite luft i språnget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0