Valdagen!

I dag är det valet som står i fokus, fast jag har ju såklart haft fullt upp ändå...
 
I morse jobbade jag först Lilla Grå i töm, när jag red henne i veckan så tyckte jag att hon i vänster varv bet sig fast i innertygeln och inte ville böja sig och ville se hur hon såg ut. I höger varv så var hon jättefin men precis samma känsla i vänster varv i dag. Löste det, på samma sätt som när jag red, genom att ha henne rakare i innersidan och driva fram yttersidan, och då blev hon jättefin även i det varvet, får jobba henne så ett tag så får vi se hur det blir. Sen fick även Ruslan jobba, longerade först och red sedan. Var orolig för att han skulle vara ofokuserad då det är så mycket hästar på gården men han höll fokus bra och vi har nu travat över bommar!
 
Sen Ica-jobb några timmar, sen var jag och en kollega och röstade innan jag åkte hem och stekte hamburgare.  Efter en snabbmiddag så red jag och Paula ut med Chokladen och Minna, och sen var jag och hjälpte till att prova några sadlar på ett par hästar i byn. Såklart blev det kaffe och surr där med. Nu får man väl försöka somna till valvakorna på tv....
 
Chokladen fick prova ett av Räkans gamla täcken, hon såg inte så imponerad ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0