Torsdags-stress!

Just nu känns det hela tiden som att jag inte räcker till... Vet inte om det har med mörkret att göra att dagarna blir kortare så jag hinner mindre? Sen är det väldigt stressande att de ringer eller skickar från Ica var och varannan dag och vill att man ska jobba...
 
Igår blåste det rejäla höstvindar! Men jag började ändå med att rida Szum, lite seg i början men kom igång bra sen. Paula kom och vi red ut med Minna och Clarinett, tyckte faktiskt att Clarinett kändes bättre med påskjutet bak men jag kanske inbillar mig... När Paula gått hem fick Lilla Grå gå i töm, jättefin och man ser att hon är starkare, och sen fick hon flytta in hos Szum igen. De var bästa kompisar direkt! Masserade Chokladen lite och sen släppte jag in Beroza, basjkiren som kom i fredags, i flocken hos Minna, Clarinett och Chokladen. Meningen är att de fyra plus Lemonaden ska gå ihop i vinter, men Lemonaden får flytta dit lite senare. Det gick i alla fall ganska lugnt hopsläppet. Jag avslutade hemma med att ta in Dajmen och borsta henne och raspa framfötterna. Det är dags för henne att börja jobba på riktigt och hon kommer behöva mycket tid och jobb, men hon har mognat i sommar och är mer tålmodig nu.
 
Sen middag, en snabbsväng på Ica (i onödan då det jag skulle ha var slut) och den i väg för att jobba hästar resten av kvällen hos en kund. Vi red ut en omgång hästar, körde lite inridning på en ponny och så tömkörde jag två hästar. Sen var det både mörkt och sent men jag hann se Peders runda i hoppningen i alla fall, han är så duktig och så cool, har han ens nerver?
 
Nu ska jag göra ett ryck i stallet, åka och köpa foder och försöka vara på jobbet en timme tidigare än jag egentligen börjar, det är kris där som vanligt...
 
Trött Clarinett när vi skulle rida igår...
 
Lilla Grå och Szum gillar varann! 
 
Beroza och Chokladen försöker bli kompisar!
 
Ganska lugnt runt höet trots ny häst i hagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0