Lördags ledigt!

Så lämpligt med en ledig lördag nu! Sen har det varit full fart hela dagen men det är en annan sak...
 
Jag ägnade lite tid på morgonen åt att läsa bilannonser, så sjukt tråkigt om man jämför med hästannonser... Hittade inget intressant, eller rättare sagt inget intressant för den lilla summa jag har att köpa bil för! Planen är att köpa en billigare bil nu som förhoppningsvis går över vintern och sen köpa något bättre till sommaren, min bil kommer nog inte gå över vintern...
 
Sen var det full fart i stallet. Red först Lilla Grå på banan, hon ger en riktigt, riktigt fin känsla emellanåt men däremellan hittar hon spöken i hörnen eller sparkar mot skäkeln... Försöker leva på de där gyllene minuterna! Sen skrittade jag ut Szum i skogen, såklart i besvärlig terräng och styrketräning. 
 
Lite annat pyssel, eldade fodersäckar, plockade ner sommarhage och fikade lunch innan Paula kom och red. Hon har varit sjuk en vecka så vi red en lite lugnare tur med Minna och Clarinett.  När vi kom tillbaka så byggde jag fram löshoppningsbanan och hann ganska precis klart innan Linda kom från jobbet och vi löshoppade ett gäng hästar. 
 
Först Lemonaden som inte löshoppat sen treårs i början av juni, i dag hoppade hon betydligt bättre än vad hon gjorde i våras och hon tycktes tycka det var kul. Dajmen har testat  löshoppning ett par gånger i våras men nu blir det lite mer allvar. I dag lågt och lätt men hon gör det så bra och förstår systemet, vilket är det viktiga nu. Vi löshoppade även Bea och Chokladen, Chokladen var både taggad och hoppade riktigt bra!
 
Sen blev det enchiladas till middag och tidig kväll då jag har ont i ryggen. Dessutom full fart även i morgon!
 
 
Lila Grå innan dagens ridpass!
 
Lemonaden på löshoppningen!
 
 
Och Dajmen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0