Jobbhelg!

Jobbdag igår, jag tycker att det är ganska trist att jobba helger men det är ju bra betalt!
 
Efter jobb och mat så jobbade jag först Szum i töm, över travbommar, och sen red jag Clarinett. Och hon är så bekväm! Jag hade fem galoppbommar jag red över, och eftersom jag tappade galoppen över dom varje gång så tänkte jag att hon är nog rätt svag i galoppen ändå (vilket hon ju i och för sig är) men efter att sista bommen blev ett hinder så var det aldrig något problem, alltså bara en motivationsfråga! Gjorde även första bommen till hinder så det blev två räcken med tre bommar mellan, det gjorde hon riktigt bra!
 
Sen tog jag in Dajmen, borstade och repeterade med schabrak och täckesgjord och med kapsonen, ledde bara runt henne lite med det men det var väldigt lugnt. Överlagvar det jättestor skillnad bara sen förra gången, mycket coolare! Känns bra för då är vi nog snart igång med inridningen, tredje uppfödningen jag rider in nu. Dom blir snabbt stora mina prinsessor!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0