Höststorm!

I dag blåser det friska höstvindar! På förmiddagen var det okej men sen blåste det mer och mer, klass 1 varning här så när Ica ringde så tyckte jag att det var lika bra att jobba ett par timmar.
 
Men först red jag dressyr med Clarinett, hon var jättefin i formen och många bra fattningar. Sen jobbade jag med Dajmen som jag longerade lite på banan och sen fick hon testa bett för första gången. Det gick inte obemärkt förbi, hon är lite drama queen och kastade sig hejdlöst när jag satte in bettet... Skulle tro att hon lugnar sig men nu är det rätt spännande att jobba med henne då hon växlar humör och temperament hela tiden! Jag fick dra henne från hagen, men sen småtravade hon upp till banan! Omväxlande, men jag tror hon inte hittat sig själv än!
 
Sen kom Linda och vi gick runt två av vinterhagarna, bytte dåliga stolpar, isolatorer och spände tråden. När vi var klara så hade det börjat blåsa ordentligt så vi skrittade bara ut Bea och Lilla Grå i skogen, de fick jobba lite i besvärlig terräng. Sen blåste det alldeles för mycket för att göra något vettigt så då fikade jag och åkte på Ica några timmar.
 
Jag köpte med mig pizza hem och sen när jag hade nattat hästarna så gjorde jag päronpaj och hann titta lite på Bonde söker fru. 
 
Dajmen på banan!
 
Och våran skogstur i blåsten!
 
Här syns knappt Linda och Bea bland bladen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0