Grabbkväll!

Igår jobbade jag på Ica, efter jobbet var detfullt race för att hinna med grabbarna innan mörkret.
 
Både Countach och Ruslan fick jobba i töm. Ruslan börjar hitta nu hur han ska använda kroppen i det svåra höger varvet och Countach fick jobba med att länga ut halsen. Szum red jag ett lätt pass på, gör ett nytt försök att sätta igång honom nu då det var något som störde sist, troligen en liten hovböld. Han är ju som han är Szum. Longerade lite först, och uppsuttet jobbade jag först skritten lösgörande innan det vsr dags för trav. Då blev han först tjurig, sen travade han typ ett varv på volten innan han såg något farligt och gjorde ett tvärkast, och sen typ ett varv och ett tjurbocksprång. Men då blev jag arg på honom, sa till honom på skarpen, satte mig ner i traven och verkligen red, och helt plötsligt kunde han trava fint åt båda håll utan tjafs eller att se farliga saker... Så typiskt Szum, man måste bli arg på honom minst en gång per dag...
 
Sen äppelpaj till kvällsfika, i dag Ica igen och jag hoppas på att hinna med lite häst innan! 
 
Bilder på Chokladen och Lilla Grå igår:
Kliar du så kliar jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0