Allhelgonahelgen!

Så var den här helgen över!
 
Igår skulle jag och Linda rida på morgonen innan jobbet men Linda försov sig så jag och Lemonaden fick rida själv. Vi red i skogskanten och styrde runt träd. Sen efter jobbet skyndade jag och Paula oss ut med Clarinett och Minna så vi hann en sväng innan mörkret. Sen älginnanlår och rotsaker i ugn till middag, och en lugn kväll även om jag jobbade Dajmen lite utanför boxarna vid insläpp.
 
I dag tömkörde jag Chokladen på morgonen i en av gräshagarna, i stället för att göra i ordning henne vid stallet så gjorde jag det utanför hagen och en helt annan häst! Hon stod helt stilla, lös, när jag tog på gjord och träns, från att ha varit helt loss de sista veckorna. Har lite att fundera på nu!
 
Efter jobbet så åkte jag och tömkörde en häst på vägen hem från jobbet, och sen longerade jag Dajmen. I dag med träns under kapsonen och med stigbyglar på sadeln, dock uppdragna och fastsatta. Hon tycker nog att det är ganska tråkigt att longera men gör det snällt. 
 
Sen blev det pastasås av resterna av innerlåret och bokföring! Helt okej helg!
 
Morgonsol och Lemonadöron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0