Sista maj!

Vilken majmånad vi haft! Helt otroligt, och hela sommaren är ju fortfarande kvar!
 
Började med att flytta om lite hästar och stängsla en liten hage runt ridbanan till Lemonaden. Ungefär samtidigt som jag började jobba Lilla Grå i töm kom Nisse för att sko Lemonaden, så när vi var klara med tömjobbet hjälpte jag honom med det sista. Hon har nu framskor för första gången! Sen lunchpaus och jag gjorde rabarberkräm tull lunch, det är verkligen gott!
 
Sen ner till betet igen, tömkörde ut Chokladen i skogen. Hon var lite frustrerad på hemvägen men skötte sig annars, sen höll hon på att dö när jag öppnade korken på flugkrämen så hon slet loss grimskaftet och satte sig på rumpan! Jag trodde att det var ljudet av flugmedlet som hon inte gillar men det verkar vara lukten... Jobbade även Minna, gjorde uppsittningsövningar och satt upp och skrittade lite runt pallen. 
 
Efter det blev det en tur på Hammarn för att köpa foder och lite annat, och in på Ica och jag är glad att jag är ledig i helgen! Efter middag så red jag ut en mystur med Clarinett, och badade Lemonaden! Nu har hon fått en första tvätt, tar vi nästa på lördag morgon!
 
I kväll blev det vattenmelon till kvällsfika, nu laddar vi för en spännande helg!
 
Från kvällsturen med Clarinett!
 
Lemonaden testar visningsträns!
 
Nybadad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0