Pay and Ride!

Högsommarvärmen håller i sig!
 
Jag började med att jobba Lemonaden som igår, longerade först och red sedan i skogskanten och styrde runt träd. I dag kändes det riktigt bra, hon är inte alls luka störd av bettet som hon var för några veckor sedan, så nu blir det sommarlov från ridningen! Sedan red jag Szum som fick gå lite programdelar, mest för att jag skulle lära mig programmet ordentligt. 
 
Sen kräm till lunch, koppla på släpet och åkte till grannbyn för att hämta några småbalar hö. Och det var nu jag insåg att jag bor i skogen!! Först springer det en ren framför bilen, en ensam vilse ren (till saken hör att en granne hade sett rn ensam ren i en av Nisses hagar igår och jag trodde inte på det, nu gör jag det) och sen är vägen avgrävd! Ingen förvarning och ingenstans att vända med släp! De bytte vägtrumma och efter att jag insåg att jag skulle få backa en kilometer för att kunna vända så väntade jag... Men måste man inte förvarna en liten bit innan?
 
När balarna var hämtade utan andra missöden (förutom en tilltufsad blomlåda när jag vände med transporten på den trånga gården), så borstade jag Clarinett och åkte på Pay and Ride i Hammerdal!
 
Vi red LB:2, det var varmt och dammigt, men Clarinett var faktiskt ovanligt fokuserad på mig. I själva programmet så var travprogrammet bra, i galoppen så fick vi avbrott och jag hamnade i lite "jaga-läge" i stället för att komma till ridning. Så det finns att jobba på såklart, framförallt styrkan i galoppen och kvickheten för skänkeln. Men jag fick mycket beröm för min fina häst, både av domaren och publik, och det är nog första gången jag fått en 8:a på inridningen!
 
Släppte Clarinett på betet när vi kom hem i kväll så nu är det ordning där med! Sen stekte jag en hamburgare till sen middag!
 
Flickorna tog sovmorgon på betet i morse!
 
Morgontrött Choklad!
Spolade av Szum efter ridpasset, han gillar verkligen det men bäst är ändå rullningen efteråt!
 
Och Clarinett i Hammerdal!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0