Lördagsjobb!

Utsläpp och morgonfodring i två stall i morse innan jobbet, låter jobbigare än det är eftersom de flesta hästarna går ute men dock ändå 1,5 timmes jobb. Hade bytt förra lördagen när jag var på genrepet så jobbade i dag i stället. 
 
Efter jobbet så åt jag middag och hann bokföra lite innan Nisse fick hem en ny häst, en russhingst! Supersöt! När han var installad åkte jag till mina hästar, tanken var att rida Lilla Grå först men Szum hade tagit en tugga av henne precis där sadelgjorden sitter så jag borstade bara av henne. Szum brukar verkligen inte bita henne och nu när han hade gjort det så hade han lyckats pricka precis där... Red Chokladen i stället, först på banan och inspirerad av helgens träningar så jobbade vi massor i skritt på en fyrkant innanför spåret och jobbade med att hon skulle följa innertygeln och skritta rakt och genom kroppen. Låter enkelt men Chokladen slingrar sig fram i skritten och blir som en ostkrok, jättebra jobb för henne och jag fokuserade på sitsen, det här ska vi jobba mycket med! Några travövergångar och så skrittade vi ut en sväng.
 
Tänkte sen longera Dajmen men såklart ville Lemonaden ha lite uppmärksamhet och trängde sig ut när jag tog ut Dajmen, och galopperade runt på gården... Dessutom gjorde hon samma sak igen senare, hon gick ut ur boxen när jag la in kraftfodret men då insåg hon sitt misstag snabbt och skyndade sig in igen. Henne har jag fått för mina synder.... Hur som så försvann energin när ordningen var återställd efter Lemonadens galopprunda så jag hoppade longeringen och borstade och la på schabrak och täckesgjord i stället. 
 
Nu är båda stallen nattade, jag har bokfört lite mer och ätit glass så rätt nöjd med den här dagen. Antar att jag kommer somna till röstningen på Eurovision, den är alltid seg...
 
Russhingsten som kom i kväll, ska stå på station här.
 
Sötnos!
 
Lilla Grås bitmärke! Inte så allvarligt men sitter dumt. 
 
Chokladen innan avsittning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0