Bilbesiktning!

Lite annorlunda upplägg i dag! När hästarna fått frukost åkte jag på Hammarn och besiktade bilen! Med tanke på hur mycket den strulat i vinter så blev jag chockad när den gick i genom! Fick en "bra att veta" men inget annat, är nog fortfarande i chock... 
 
Gjorde lite andra ärenden som att köpa foder och gå på Apoteket. Väl tillbaka igen så hade Nisse "hästtittar" besök så det blev lite prat och sen fika innan jag kom igång med hästjobbet. Började med att jobba Lilla Grå i töm, höll till på planen där de la virket. Var bra underlag där och hon behöver jobba på lite nya ställen, avslutade med att tömköra lite i skogen. Red sedan Chokladen, är ett par veckor sedan sist pga hoven som var öm, så jag checkade mest av lite i dag. Repeterade sidförande skänkel i skritt, fungerar superbra, och övergångar skritt-trav-skritt. Kändes bra så nu hoppas jag att vi kan rida ut i påsk!
 
Clarinett red jag ut, perfekt jobb med skritt uppför skotarspåren som uppvärmning, sen trav och galopp på skogsvägen, och sedan klättring ner igen! Härligt väder att rida i också även om det kunde vara några grader varmare... Avslutade med att longera Lemonaden, provade en ny sadel eftersom jag tyckte den andra inte kändes bra när vi började skritta. Så i dag longerade jag med den sadeln jag har på Chokladen och Lilla Grå, det är från början Räkans sadel och kanske har hon nedärvt sitt sadelläge. Provade att sitta upp också och i alla fall på stillastående så kändes det mycket bättre!
 
Sen gjorde jag potatisgratäng och biff till middag, sen middag som vanligt, men lyckades änså klämma i mig lite glass till kvällskaffet! Är rätt mätt nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0