Fredag den 13:e!

Den här värmen knäcker mig, man orkar ju ingenting! Igår var det åska i luften hela dagen men inget som bröt ut här...
 
Jag försökte rida dressyr på Lilla Grå men pga all broms så gick det sådär... Så i stället red jag ut Minna i skogen, där var det mindre med bromsar och sen skyndade jag mig att spola av henne när vi kom tillbaka. Dom är verkligen störande bromsarna!
 
Sen liten lunchpaus med lite pizzarester och någon macka innan jag åkte i väg och tömkörde en ponny, red en häst och hade en lektion. När jag kom hem igen åkte jag direkt upp och handlade så vi kunde göra laxsida till middag, med färskpotatis och romsås! Så gott och jag var så mätt efter...
 
Kvällspasset sedan på tre gårdar!! Nisse är hästvakt i grannbyn och igår räknade vi ut att vi hade hand om 55 hästar tillsammans! Tur att det är högst tillfälligt! För förutom att det är ett annans stall så är ju många ston, och föl, här för betäckning och den säsongen kommer ju minska av nu. Midnatt var det i alla fall innan vi var klara, men då hade vi hos Nisse flyttat om hästar på beten och betäckt ett sto, och vattnat och fodrat på alla ställen! Nu ny dag och lika varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0