Dressyrträning dag tre!

Vilka fina hästar jag har! Nu ska jag bara sluta mesrida så jag kan matcha dom!
 
I morse lastade jag Clarinett och Lilla Grå och åkte till träningen. Red Lilla Grå först som gick riktigt bra. Med henne ska jag se till att rida på alla växlar och verkligen passa så hon inte går och trycker och blir inåtvänd. Sen Clarinett som var sitt vanliga jag i dag och gick riktigt bra. Vi jobbade med galoppen i dag och jag som brukar skylla på att hon är svag i galoppen får nog ta tillbaka det. Ryttaren är svag i galoppen men annars handlar det mest om att se till att hon är riktigt framme för skänkeln. Filmer från Clarinetts pass finns på min Instagram, nillashast. 
 
Gjorde en avstickare på hemvägen för en lektion men sen när jag kom hem och hade tömt bilen så var energin slut! Vi grillade, i dag var det lamm på menyn med färskpotatis i ugn och inte mindre än tre hemgjorda kalla såser, och efter en paus med nattning av hästar och två betäckningar så blev det rabarberpaj till efterrätt. Nu är jag både mätt och trött...
 
Clarinetten innan träningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0