Svensk hästsportdag!

Vilken dag för svensk hästsport det blev igår! Först vann en svensk kusk Prix d'amerique, det såg jag inte för jag jobbade, och sen vann Steffanie Holmen en världscup seger i hoppning. Där lyckades jag hinna se slutet av omhoppningen i alla fall. Mycket imponerande i hennes andra världscupstart!!!
 
Själv så red jag Chokladen innan jobbet. Hon skulle verkligen behöva jobba mer, det är lite småtjafs när vi börjar men så fort det släpper så är det ju inga problem alls och jag är övertygad om att det inte skulle vara något småtjafs om hon fick jobba mer. Sen tog jag ut Dajmen lite, hon är ju inte så van att gå ut själv så vi gick bara upp på gården lite, tränade start, stopp och backa. Hon var inte så brydd, men det var däremot Lemonaden som for runt i hagen som ett skållat troll! 
 
Efter jobbet så blev det snabblagad mat, risgrynsgröt till middag och hann då se slutet av hoppningen, och sen till stallet. Red Expresso, han var lite spänd av underlaget (snön var mjuk och det blev lite små styltor i skorna) men ändå fullt ridbar, jag jobbade mest på att få honom att slappna av, hitta flytet i traven och hålla spåret. Sen jobbade jag Zebbe i töm, mycket travjobb för honom och jobbade med att gå honom att länga ut halsen och kroppen.  Han är väldigt elastisk men jag har nog aldrig sett en häst som kan bli så kort i kroppen! Det kommer han ha nytta av sen i utbildningen framförallt att kunna växla mellan att länga ut sig och korta upp sig.
 
Sen blev det äppelpaj till kvällsfika och nu måndag och ny Icadag!
 
Chokladen efter ridningen igår!
 
Tog en hel hög med bilder på Dajmen igår. Visst är hon lik storasyster Lemonaden?
 
Här med Wasabi i bakgrunden 
 
 
 
På promenad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0